Menstruatieklachten en Medical Taping

Wist u dat Curetape succesvol ingezet kan worden bij vrouwen die last hebben van diverse klachten tijdens of vlak voor de menstruatie? “Primaire dysmenorroe” is de medische term voor buik- en/of rugklachten dat gepaard kan gaan met bijvoorbeeld misselijkheid, braken, depressie, hoofdpijn, vermoeidheid en concentratiestoornissen. Primaire dysmenorroe komt veel voor. Onderzoek toont aan dat zeker 60% van de vrouwen klachten heeft tijdens de menstruatie. Bij vrouwen onder de 20 jaar ligt dat percentage hoger.

Oorzaak menstruatieklachten

De exacte oorzaak van primaire dysmenorroe is onbekend, wel zijn er sterke aanwijzingen dat een overproductie van het hormoon prostaglandine in het baarmoederslijmvlies een veroorzaker van de klachten is. Prostaglandine kan aanhoudende (spastische) contracties van het gladde spierweefsel van de baarmoeder teweegbrengen. Daardoor ontstaat er een grotere rek op de ligamenten en fascia van de baarmoeder en vermindert de doorbloeding in dit gebied. De pijnreceptoren treden daardoor in werking. Het hormoon prostaglandine veroorzaakt ook andere klachten zoals hoofdpijn, misselijkheid, diarree en vermoeidheid.

De behandeling van menstruatieklachten met CureTape

Vaak worden menstruatieklachten behandeld met pijnstillers. Echter kunnen pijnstillers ook bijwerkingen hebben zoals slapeloosheid, maagklachten en hoofdpijn.
Een behandeling met CureTape is een niet medicamenteuze behandeling en is heel eenvoudig en effectief toe te passen. Binnen een half uur na het aanleggen van de tape zijn de klachten vrijwel niet meer aanwezig. Het beste kan de tape één tot drie dagen gedragen worden.

menstruatieklachten-2menstruatieklachten-1