Medical Taping bij hielspoor of peesplaatontsteking

Ongeveer 10 van de bevolking krijgt ooit te maken met hielspoor. Het Medical Taping Concept kent een succesvolle toepassing die kan helpen bij hielspoorklachten. CureTape kan bij een hielspoor behandeling de pijnklachten bestrijden en een sneller herstel bevorderen.

Wat is hielspoor precies?

hielspoorHielspoor is een verkalking van de peesplaat aan het hielbeen, die soms een ontsteking onder de hiel veroorzaakt. Dit wordt fasciitis plantaris (peesplaatontsteking) genoemd. Bij hielspoor wordt op een röntgenfoto verkalking in de vorm van een haakje zichtbaar aan het hielbeen, op de plek van de aanhechting van de pees die naar de voorvoet loopt.

Hielspoorklachten

Beide soorten hielpijn geven dezelfde klachten. Vooral ‘s ochtends bij het opstaan ontstaat de hielpijn, de voet kan stijf aanvoelen. Meestal verdwijnen de klachten vanzelf, maar als de pijn na verloop van tijd erger wordt, is een behandeling met CureTape aan te raden om de pijnklachten te verminderen. Hielspoor symptomen zijn:

• Hielpijn en stijf aanvoelende voet in de ochtend
  • Hielpijn bij lang staan of lopen
  • Felle stekende pijn aan zijkant hiel
  • Lichte zwelling onder de hiel

Wat te doen bij hielspoor?

Hielspoor en peesplaatontstekingen veroorzaken dezelfde klachten en ook de behandelingen komen voor een groot deel overeen. Diverse professionele behandelaars zoals fysiotherapeuten, podotherapeuten en/of osteopaten bieden behandelingen aan bij hielspoor. De behandelingen bevatten over het algemeen rek- en stretchoefeningen, massages of aanmeten van inlegzolen, het Medical Tapen biedt hierbij een goede aanvulling.

hielspoor-2