Het effect van Medical Taping op littekens

Wat is een litteken?

Een litteken is een blijvende afwijking van de huid welke ontstaan is na genezing van een wond. Bij oppervlakkige beschadiging van de huid zullen er geen littekens optreden, maar wanneer ook de lederhuid beschadigd is, zal er een litteken zichtbaar worden.

Heeft de chirurg een keurige hechting achtergelaten waarop geen spanning staat dan kan de huid mooi genezen. Door spanning of teveel beweging kan de huid te weinig rust krijgen waardoor het litteken duidelijker zichtbaar zal worden. Onder het huidoppervlak in het bindweefsel kan littekenweefsel ontstaan, ook wel fibrosering van het weefsel genoemd.

Een litteken heelt mooier met CureTape

Gefibroseerd weefsel, verse littekens, maar ook oudere en verkleefde littekens kunnen uitstekend behandeld worden met een Medical Taping behandeling met CureTape. De genezing zal versnellen, het litteken minder diep worden en daarnaast zorgt de tape voor een soepelere huid.  De behandeling dient wel even te worden volgehouden, maar de resultaten zijn prachtig. Na één behandelingsperiode is de verbetering al goed te zien, dit maakt het voortzetten van de behandeling  makkelijker.

littekens

Wist u dat littekens vaak een oorzaak zijn van disbalans in het lichaam?

Littekens kunnen vaak een oorzaak zijn van disbalans in het lichaam, daarnaast kunnen littekens ook andere lichamelijke klachten veroorzaken. MTC docent Paul van Vliet tapet al sinds 1998 en is zeer ervaren. Wanneer hij een cliënt onderzoekt kijkt hij altijd naar eventueel aanwezige littekens op het lichaam. Een litteken van een blindedarmoperatie of een keizersnede kan bijvoorbeeld ongemerkt klachten veroorzaken of ervoor zorgen dat bijvoorbeeld een bepaalde beweging niet soepel verloopt.

Heeft uw cliënt een beperking bij het bewegen? Breng een klein strookje CureTape aan op het litteken (bij voorkeur de oranje CureTape). Vervolgens vraagt u uw cliënt de beweging nogmaals uit te voeren. Waarschijnlijk wordt direct verschil ervaren. De moeite van het proberen waard!